معرفی هتل ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های شیراز، هتل های یزد، هتل های مشهد

معرفی هتل ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل های تهران، هتل های اصفهان، هتل های شیراز، هتل های یزد، هتل های مشهد

جستجوی غذا در رستوران های تهران

بنده از این اتفاق بسیار خرسندم  و در حد توان حاضر به هر گونه  کمک و همکاری در این مورد هستم. برای شروع با کمال میل و افتخار راهنمایی یکی دو تا از مسیرهای گردشگری  تهران شما می تونید با اتوبوس برید میدان ونک از اونجا هم خیابان گاندی بعد برید هتل پاریز تهران غذا هاشم خیلی خوبه. اتوبوس از اونجا برای خیابان طالقانی هم در دسترس هست تو راه برای نهار می تونید به هتل مشهد تهران که علاوه بر لابی قشنگ، قشنگ ام ازتون پذیرایی می کنند

بعدم برای اینکه سهم کوچکی در معرفی شهر برای بقیه داشته باشیم می تونیم برگ ردیم به میدان ونک در شب زیبایی خاصی داره شب رو تو هتل ارم تهران استراحت کنیم. صبح هم می تونیم برای صبحانه بریم و از بوفه صابحانه رستوران زیبای هتل مارلیک تهران استفاده کنیم.


هتل های اطراف تهران

از نظر اینجانب برای شروع خیلی نباید در مقام مقایسه و کیفیت هتل های تهران با سایر شهر ها جهان بر آمد و باید مثل سایر واقعیت های حاکم بر گردشگری کشورمان با این مقوله منصفانه و در حد بضاعت برخورد کرد. اما خیلی نمونه های خوب هم داریم من هفته پیش می خواستم برم یه جایی که یک روز از شهر دور باشم اما نمیخواستم برای یه روز استراحت دو روزم توراه باشم برای همین رفتم هتل جهانگردی میگون، خیلی آب و هوای خوبی داشت علاوه بر این آرامش از دست رفته تهران اونجا به من برگشت.البته نمونه های خوب کم نداریم هتل های اطراف تهران نمونه های خوبی هستن من پیش نهاد می کنم چند یه کبار هم که شده به هتل گچسر  برید تو چالوس کنار باغ گلها تصویری ابدی تو ذهنتون از اقامت در یک هتل ثبت میشه،

البته تو جاده دماوند هم یه جای خوب هست هتل شهر تهران که مخصوصا هوای بهاری تابستون و برف قشنگ پاییزیش خیلی زیباست. برای مسافرایی که ترجیح میدن تو شهر تهران سفر کنن هم یه پیشنهاد خیلی جالب دارم برید هتل رامتین تهران کنار پارک ساعی هست و یه رستوران روف گاردن (همون بدون سقف خودمون) داره یه وعده غذا خوردن بیش تر از 10 آبگوشت می چسبده تازه هوا هم آزاده !.


یک سفر گردشی در تهران

سالهاست که خیلی از شهر تهران دور بودم امروز چهره شهر خیلی تغییر کرده بود. رفتم به سمت بازار تهران از کنار هتل فردوسی تهران که رد می شدم توریست های زیادی را دیدم. شهرهای بزرگ و توریستی جهان  همیشه شلوغ هستن تو مسیر داشتم از خیابان فرشته رد میشدم که هتل دیاموند تهران پر از مسافر بود، اتوبوسهای گردشگری کنار هتل پاریز هم همین موضوع رو نشون می داد. گویا تهران برای همه جذاب شده گشت های شهری و بازدید از سایتهای گردشگری برای خارجی ها لذت بخشه این روزها با خبر شدم که دانشگاه تهران همایش بزرگی داره برگزار میکنم رفتم به سمت خیابان انقلاب کلی خارجی داشت از هتل پارسی تهران بیرون به سمت دانشگاه تهران حرکت می کرد. من داشتم می فتم دنبال دوست ام که منتظر من بود . تو راه را برگشت رفتیم پارک دانشجو و پارک ملت رو هم دیدیم آخه اون از ایتالیا امده براش جالب بود که تهران اینقدر شلوغه امده اینجا برای یه شرکت چینی که تو زمینه هتل سازی هست کار مشاوره انجام می ده تو را برگشت رسوندمش هتل پارس تهران خیلی خسته بود رفت بخوابه. .

معرفی شهر یزد جاذبه ها و هتل ها

در زمان یورش افغانها به ایران، یزدی‌ها به رهبری میرزا عنایت سلطان دلاوری‌های فراوانی از خود نشان دادند. محمود افغان در تصرف یزد ناکام ماند و عاقبت یزد را رها کرد و اصفهان را فتح کرد. اشرف افغان جانشین محمود چهار سال با یزدی‌ها و عنایت سلطان جنگید و عاقبت با حیله بر او و دودمانش دست یافت و به استثنای مؤمن خان و محمد تقی خان، خواهر زادگان عنایت سلطان، همه را به قتل رساند. مؤمن خان، از جانب نادرشاه افشار، حاکم کرمان شد و محمد تقی خان و فرزندانش تا اواخر زمان قاجار در نقش حاکم یا مستوفی یزد خدمت کردند. این خاندان خدمات ارزنده‌ای به یزد کردند و آثار و بناهای فراوانی در یزد ساختند. باغ دولت آباد، باغ ناصریه، مدرسه خان، میدان خان، بازار خان، بازار قیصریه و ... از آثار این خاندان است. شهر یزد نیز به واسطه همین بناها و آثار متعدد دیگر مورد توجه گردشگران زیادی می باشد. در ذیل برخ از هتل ها و مراکز اقامتی شهر یزد معرفی می گردد.

هتل مشیرالممالک شهر یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیر

هتل صفائیه شهر یزد، خیابان تیمسار فلاحی، جنب میدان امام حسن(ع)

هتل مهر شهر یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق

هتل داد شهر یزد، خیابان دهم فروردین، پلاک ۱۱۴

معرفی شهر شیراز جاذبه ها و هتل ها

اتابکان فارس از نیمه سده ۶ هجری (۱۲ میلادی) بر شیراز مستولی شدند. در دورهٔ آنها شیراز شکوفا شد و بناهای متعددی نظیر مدرسه، بیمارستان، بازار اتابک ساخته شد. به تدبیر اتابکان در حمله چنگیز خان مغول، شیراز از تخریب و قتل‌عام در امان ماند چرا که حکمرانان سلغری، ابوبکر بن سعد به پرداخت مالیات به مغولان رضایت دادند. آخرین حکمران اتابک اَبِش بنت سعد بود که به همسری پسر هلاکوخان مغول درآمد. مهریه او بخشش خراج شیراز بود و بدین ترتیب اتابکان فارس در سال ۶۸۵ هجری (۱۲۸۷-۱۲۸۶ میلادی) منقرض شد. شیراز همچنین از قتل‌عام تیمور نیز در امان ماند زیرا شاه شجاع، فرماندار فارس تسلیم شد. در سده سیزدهم میلادی، شیراز مرکزی پیشرو در علم و هنر بود. بخاطر تشویق حاکمان و وجود دانشمندان و هنرمند، این شهر توسط جغرافی‌دانان قدیمی دارالعلم نامیده می‌شد. شهر شیراز به واسطه تاریخ پر فراز خود و نزدیکی به بنای پر شکوه تخت جمشید دارای اعتبار خاصی در میان ایران گردان و ایران دوست می باشد به همین واسطه برخی از مراکز اقامتی و هتل های شهر شیراز به شرح ذیل جهت اقاما مسافران معرفی می گردد.

هتل پرسپولیس شهر شیراز، بلوار آزادی

هتل هما شیراز شهر شیراز، تقاطع خیابان سمیه و مشکین فام، جنب بوستان آزادی

هتل چمران شهر شیراز، بلوار چمران

هتل بزرگ شیراز شهر شیراز، دروازه قرآن

هتل پارسیان شیراز شهر شیراز، خیابان زند، خیابان رودکی

هتل پارس شیراز شهر شیراز، خیابان زند

هتل پارسه شیراز شهر شیراز، خیابان 22 بهمن

معرفی شهر اصفهان جاذبه ها و هتل ها

در سال ۱۰۰۶ هجری قمری شاه عباس صفوی پایتخت صفویه را از قزوین به اصفهان منتقل کرد، مولف عالم آرای عباسی سبب این انتقال را علاقه شاه عباس به طبیعت اصفهان می‌داند. دوری از مرزها، کاهش دادن قدرت قزلباشان، بهبود تجارت و ترس شاه عباس از پیشگویی منجمانی که ماندنش را در قزوین برای جانش خطرناک دانسته بودند از دیگر دلایل ذکر شده برای این انتقال است. گزیدن اصفهان به عنوان پایخت توسط شاه عباس، نتایج مثبتی برای این شهر به بار آورد، مسجدها، آب انبارها و کاروانسراهای بسیاری در شهر ساخته شد، به ابتکار شیخ بهایی شبکه‌های کامل ارتباطی و آبیاری پدید آمد و با بنیان نهادن شهر بازرگانی نجف آباد در چند کیلومتری غرب اصفهان برای تهیه آزوقه شهر، زیربنای زراعی استواری برای پایتخت جدید پدید آمد.

اصفهان در روزگار شاه عباس اول تا مرگ شاه عباس دوم برتر از همهٔ شهرهای خاورزمین بوده است. در این روزگار، با افزوده شدن کوی‌های (:محلات) چهارگانهٔ (عباس‌آباد، جلفا، گبرآباد و اسپهان) نمای پایتخت صفوی از قسطنطنیه هم بزرگ‌تر و زیباتر بود. همه ساله صد ها نفر از ایران دوستان از همه نقاط جهان برای بازدید از این میراث جهانی به اصفهان سفر می نمایند. برخی از هتل ها و مراکز اقامتی اصفهان به شرح ذیل می باشد.

 

هتل عباسی شهر اصفهان، خیابان چهار باغ عباسی

هتل کوثر اصفهان شهر اصفهان، بوستان ملت، جنب سی و سه پل

هتل عالی قاپو شهر اصفهان، خیابان چهار باغ عباسی

هتل سوئیت شهر اصفهان، چهار باغ پایین، چهار راه تختی

معرفی شهر مشهد جاذبه ها و هتل ها

شهر مشهد به واسطه وجود حرم علی بن موسی‌الرضا، هشتمین امام شیعیان، سالانه پذیرای بیش از ۳۲ میلیون زائر از داخل و بیش از یک میلیون زائر از خارج از کشور است.

از دیدنی‌های داخل شهر مشهد و اطراف آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: اماکن زیارتی:مسجد گوهرشاد، مسجد هفتاد و دو تن، مصلی طرق

از دیگر مراکز دیدنی شهر مشهد می‌توان به موزه‌های آستان قدس رضوی (که خود شامل چندین موزه است) اشاره کرد.

اماکن باستانی:از سناباد و توس قدیم آثار تاریخی زیادی بر جای نمانده است.(هم اکنون شهر توس در حال یازسازی است) چهار طاقی بازه هور از قدیمی‌ترین بناهای موجود در محدودهٔ شهر است که زمان ساخته‌شدنش را قرن سوم میلادی تخمین می‌زنند. از جمله هتل های مجلل و مراکز اقامتی مشهد مب توان به موارد زیر اشاره کرد :

هتل درویشی شهر مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا 26 و 28

هتل هما مشهد شهر مشهد، بلوار خیام

هتل پارس مشهد شهر مشهد، بلوار وکیل آباد، تقاطع خیابان شهید صیاد شیرازی

هتل پردیسان شهر مشهد، بزرگراه شهیدکلانتری، حدفاصل میدان پارک و تلویزیون

هتل کیانا شهر مشهد، خیابان امام رضا (ع)، امام رضا2، کوچه کربلا

معرفی شهر تهران جاذبه ها و هتل ها

ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شده‌است. تهران به ۲۲ منطقه، ۱۳۴ ناحیه (شامل ری و تجریش) و ۳۷۰ محلّه تقسیم شده‌است. نماد شهر تهران برج آزادی است. برج میلاد نیز نماد دیگر آن به حساب می‌آید. تهران میزبان نزدیک به نیمی از فعّالیّت‌های صنعتی ایران است، کارخانجاتی در زمینهٔ تجهیزات خودرو، برق و الکترونیک، منسوجات، شکر، سیمان و مواد شیمیایی در این شهر واقع شده‌اند، تهران همچنین بازار بزرگ فرش و محصولات مبلمان در سراسر ایران است. در جنوب حومهٔ تهران یک پالایشگاه نفت به نام پالایشگاه نفت تهران وجود دارد. در تهران و حومه، اماکن تاریخی مذهبی نظیر مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها، و آتشکده‌های زرتشتیان قرار گرفته‌است. در فهرست گران‌ترین پایتخت‌های دنیا در سال ۲۰۰۸ میلادی، تهران در پلّهٔ آخر قرار داشت. تهران همچنین در فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا و بر مبنای شاخص هزینه‌های زندگی، در پلّهٔ یکی مانده به آخر جای دارد. این حجم از صنعت و اقتصاد مسافران زیادی را با خود به شهر تهران می آورد به همین منظور تهران دارای هتل ها و مراکز اقامتی فراوانی میباشد که از جمله مجلل ترین هتل های تهران را در زیر می توانید ببینید.

هتل استقلال شهر تهران، تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ولیعصر

هتل آزادی شهر تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع یادگار امام

هتل اسپیناس شهر تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان فلسطین و نادری، پلاک 126

هتل هما تهران شهر تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید خدامی

هتل اوین شهر تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع اوین

هتل انقلاب شهر تهران، خیابان طالقانی، بین ولیعصر و حافظ

هتل کوثر تهران شهر تهران، میدان ولیعصر، کوچه شهید مولائی، پلاک 21

هتل فردوسی میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری

هتل دیاموند  خیابان ولی عصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، خیابان مریم غربی، خیابان راز، پلاک6

هتل لاله شهر تهران، خیابان شهید دکتر حسین فاطمی، جنب خیابان حجاب، پلاک 200